ni r gambaran Al Quran yg tak dimakan anai2 tu...





kali ni entry aku berkaitan islamic lg...
bukan ape...skrg ni ramai org dah mkin melupakan hal2 berkaitan keagungan islam ni...
kite lebih byk mengutamakan hal duniawi...
mantap gk ayt aku ni...
hehehe...

kali ni aku nk bawakan kisah berkaitam keagungan dan kehebatan Al Quran...
kitab suci pegangan kite....
cite ni terjadi kepada En m0hd far0oq, penduduk Tappachabutra, Hyderabad....
beliau mempunyai senaskhah Al Quran yg berusia 100 tahun...
nk dijadikan cite, anai2 telah mkn Al Quran tu, termasuk kulit n terjemahan Al Quran tu yg ditulis dlm bhsa Urdu...

tatapi...
gns gk bhasa aku ni...
hehehe...
anai2 tersebut lgsung tak mkn ayt2 Al Quran yg ditulis dlm bhasa Arab...
subhanallah...
bukti ni menunjukan Al Quran sgt terpelihara walaupun telah berusia 100 tahun...

s0...
pasni...rajin2 r mengaji...
jgn ltk je Al Quran tu dlm almari je...
satu ari sep0t0ng ayt pun dah memadai...
ok...
that all 4 t0day...
renung2kan dan selamat beramal...
mcm pr0f Izi plak...
lalalala~

0 comments:

Post a Comment

zApErS!!

k0nfrAntAsi miNdA LoGikAL

aku ini insan lemah...tapi kudrat ku bisa mengubah segala...fantasi itu memang indah...tapi jangan jadikan yang realiti itu fantasi....