ari yG aGAk penAt....

arini annual gathering t0k juni0r2 aku...
b0ley r tahan...
yg penting aku pat mkn nasi t0mat0...
tu yg gua smgt dtg ari2 cuti ni...
hehehe...
lame gk aku tak tulis entry...
bz r beb....
walaupun sem ni aku pnye subjek ckit, tp tetap bz...
hebat gile aku...
lalala~
next time aku bg inf02 menarik kt k0rg...
w0key...
chaw~

juAL oRgAn pAKai KiLo...murAh2x!!!!!


ni r kelebihan mempunyai lesen perniagaan...
k0rg ley jual pape yg k0rg nk sesuka ati...
tp...
jgn r k0rg jual maruah n hrge diri...
mendalam mksud aku tu...
hehehe...
kepada rkn2 ku yg berminat t0k jual organ di0rg, ley r c0ntact aku...
ade bran?
lalalala~



ps:k0rg rase la kan...
laku ke kedai jual organ ni...
hmmmm.....

ni r gambaran Al Quran yg tak dimakan anai2 tu...





kali ni entry aku berkaitan islamic lg...
bukan ape...skrg ni ramai org dah mkin melupakan hal2 berkaitan keagungan islam ni...
kite lebih byk mengutamakan hal duniawi...
mantap gk ayt aku ni...
hehehe...

kali ni aku nk bawakan kisah berkaitam keagungan dan kehebatan Al Quran...
kitab suci pegangan kite....
cite ni terjadi kepada En m0hd far0oq, penduduk Tappachabutra, Hyderabad....
beliau mempunyai senaskhah Al Quran yg berusia 100 tahun...
nk dijadikan cite, anai2 telah mkn Al Quran tu, termasuk kulit n terjemahan Al Quran tu yg ditulis dlm bhsa Urdu...

tatapi...
gns gk bhasa aku ni...
hehehe...
anai2 tersebut lgsung tak mkn ayt2 Al Quran yg ditulis dlm bhasa Arab...
subhanallah...
bukti ni menunjukan Al Quran sgt terpelihara walaupun telah berusia 100 tahun...

s0...
pasni...rajin2 r mengaji...
jgn ltk je Al Quran tu dlm almari je...
satu ari sep0t0ng ayt pun dah memadai...
ok...
that all 4 t0day...
renung2kan dan selamat beramal...
mcm pr0f Izi plak...
lalalala~

pepAtAH yG pAtAh riUk...k0rg hAdaM el0k2...

arini aku nk mengajar BM...
ni sume gare2 PPSMI dimansuhkan...
tepakse aku ngajar BM...
hehehehe....
byk pepatah melayu yg telah dim0denkan dan dim0defied mengikut perkembangan semasa...
kpd knk2 yg maseh bersek0lah...
aku sy0rkan jgn gune time exam...
nti k0rg dpt Fabul0us...
F r tu aka fail...
lalalala~



1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah
2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan
3. Tiada rotan, pelempang berguna juga
4. Biar lambat asalkan tak cepat
5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi
6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula
7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar
8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock
9. Secupak takkan jadi 18 cupak
10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati
meninggalkan kulit, manusia mati meninggal dunia
11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di dalam mulut.
12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap
13. Alang-alang mandi biar guna sabun
14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras
15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun
16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang..... bisu
17. Hidup segan mati di tanam
18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa
19. Lembu punya susu cap teko dapat nama
20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis
21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau nak ngail di
laut. (beli la pukat tunda lagi baik)
22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa
23. Membujur lalu melintang pukang
24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri,
lebih baik hari tak hujan
25. Sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut
26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili
27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh blah!!
28. Belakang parang kal0 diasah, habes r batu asah...


tu r sedikit sebanyak pepatah yg aku nk k0ngsi...
h0pe k0rg tak patahkan lg menjadi patah riuk...
nti mrh plak A Samad Said...
h0la...
chal0 bettey!!!!!

kWn2...mAri p0t0Ng kUku...biAr tAk cAgU...

arini ustaz nk cite tntg p0t0ng kuku....
nmpak simple...
tp tak sesimple yg k0rg sngke n kdgkale ley wat k0rg tumbuh pimple...
lalala~


ni pula berkaitan tentg hari2 t0k cut ur fingernail...
tbe2 ustaz nk speaking...hehhe

Barang siapa yang mengerat kukunya pada ;

* Hari Sabtu : Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk
kepadanya penyakit .


* Hari Ahad : Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan

* Hari Isnin : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat .

* Hari Selasa : Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit .

* Hari Rabu : Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan .

* Hari Khamis : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit .

* Hari Jumaat : Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari
dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala

Kerat kuku ada adabnya selain ikut hari, kita juga perlu buang kuku itu pada tempat yang tidak kotor sebagaimana yang diajar, eloklah buang ke tanah kerana kita juga adalah unsur tanah, bukannya tong sampah sekalipun tong sampah itu bersih. Lagi satu, mulakan kerat kuku itu mulai dengan Bismillah dan selawat Nabi.


pasni...
rajin2 r p0t0ng kuku...
bk kate org, satu kuku panjang = sekandang babi...
kal0 10 jari, k0rg ley jd penternak yg berjaya...
hehehe...

daa~

ayUh kEmBaLi kE sEk0lah...0oo0ps...kuLiAh...

arini ari pertama aku sbagai penuntut jurusan pharmacy kt UM untuk 2nd year...
m0od takde r...
tapi ku gagahi juga...
walaupun lmbt g klas...
hehehhe....
tp...
pe kne ngn pic ats tu?
tu r pic virus HINI....
aku stdy lam subjek micr0bi0l0gy pg td....
bak kate lecturer aku...virus ni paling ditakuti di dunia...
tp...
brape byk tp daaa...
hehehe...

tp...
pe yg paling ditakuti lelaki?
adakh mti...takde duet...atau bujang smpai tua...
jwpn mudah dan scientific dr aku...
laki2 takut virus ni...
B1N1...


BINI r tu...
sl0w r k0rg...
lalalala~



bukan tkut...tp h0rmat...
chantek tak phil0s0phy aku...
adi0z~

mAnfAAt tid0...tAk mimPi NseB k0rg r....


mimpi adalh mainan tid0...
tu ayt standard yg k0rg slalu dgr....
kdg2 kite td0 tak mimpi...
t0l x?
arini aku nk bg k0rg inf0 tntg mimpi...
jgn pcaye 100%...
juz t0k renungan n hiburannn....
lg 1...ayt2 dlm ni ayt ind0n...
bukan ayt2 cinta...lalala~

Abu
Jika anda bermimpi tersembur dan atauu kena abu dalam hidung hingga seolah-olah tidak bisa bernafas menandakan didalam pekerjaan anda saat ini sedang ada yang tidak beres.

Adinda
Jika anda bermimpi menemui atau ditemui oleh kekasih (adinda) anda menandakan Anda akan dikaruniai pekerjan mulia dan tinggi.

Adegan
Jika anda bermimpi menonton adegan lucu, dan pertunjukan jenaka menandakan bahwa anda akan memperoleh suatu keuntungan yang baik dalam pekerjaan.

Air
Jika anda bermimpi berjalan diatas air alamat anda akan beruntung. Sedang mimpi tenggelam dalam air sungai alamat buruk. Dan bila bermimpi lihat air masuk kedalam rumah alamat anak dan anda akan mengalami sakit. Anda bermimpi menangis melelehkan air mata alamat akan datang kegembiraan. Dan memimpikan air buah menandakan tak lama lagi (dalam hitungan hari) akan menerima kabar gembira dari sanak famili atau teman Anda. Mimpi melihat air banjir, bersirat akan mendapatkan rerzeki. Mimpi melihat air mengalir, bermakna aka mendapatkan kabar yang mengejutkan

Ayah
Jika anda bermimpi ayah Anda dan bunda (tegasnya) melihat orang tua berarti sangat baik sekali kehidupan Anda selama ini dimata mereka.

Ayam
Jika anda bermimpi melihat ayam terbang kepohon menandakan Anda akan menerima uang. Mimpi melihat ayam betina mengeram alamat akan dikaruniai kebaikan. Sedang anda bermimpi melihat ayam sedang bertelur, alamat akan mendapat untung. Dan bermimpi membeli atau dapat ayam jantan alamat Anda segera mendapat anak. Bermimpi ayam anda dicuri orang bertanda akan bersedih hati. Memelihara anak ayam artinya Anda jangan gaduh (gelisah, resah) dengan rezeki sekarang. Sedang bila mimpi memberi makan kepada ayam artinyua pekerjaan anda akan bertambah maju dan sukses segala yang dicita-citakan.

Ayu
Jika anda bermimpi melihat perempuan yang ayu dan cantik alamat Anda akan bersedia dalam lamaran atau dilamar orang dan semua yang anda ingin jika tidak disertai dengan hal-hal yang Anda harapkan akan mengalami kegagalan walaupun sesungguhnya cita-cita tadi besar artinya.

Akrobat
Jika anda bermimpi dalam satu pertunjukan akrobat ditengah udara tanpa kecelakaan si pemimpin (orang yang posisinya diatas anda pimpinan anda) akan beruntung kalau yang dilihat itu ada kecelakaan atau jatuh maka perjalanan atau rencana anda baiknya jangan dulu diteruskan karena besar kemungkinan mengalami banyak rintangan. Dan jika anda sendiri yang menjadi akrobat artinya pandangan mata masyarakat kepada anda tidak dihiraukan atau penuh ejekan.

Alam
Jika anda bermimpi bermimpi melihat keindahan alam yang luar biasa alamat anda akan terlepas dari susah dan rugi. Dan kalau anda sedang sakit (tertimpa musibah) akan sembuh seperti sediakala.

Alun
Jika anda bermimpi melihat alun ombak bertanda rezeki anda sedang dipermainkan keadaan sebentar naik sebentar turun.

Album
Jika anda bermimpi melihat foto-foto dalam album baik orang-orang atau pemandangan-pemandangan indah, bertanda anda yang selama ini ditunggu-tunggu kesudahannya akan mengalami kepahitan tapi juga bisa teratasi dan ada kemungkinan dapat kawin.

Alkohol
Jika anda bermimpi meminum barang alkohol sehingga (yang memabukkan) seolah-olah tidak tahu dunia lagi, bertanda anda akan mengalami badan yang sehat, pikiran waras dalam menghadapi sesuatu peristiwa kehidupan jasmani dan rohani.

Amal
Jika anda bermimpi sering meramal (melakukan perbuatan baik misalnya menyumbangkan dana dsb), Dalam kenyataan anda tidak perlu lagi beramal. Dan jika anda menerima amalan dari orang lain, alamat harus hati-hati dalam waktu-waktu dikala anda sedang ditimpa susah. Kebalikan dari itu bila anda mimpi menjadi kepala amal dari suatu masyarakat atau orang banyak.

Anak
Jika anda bermimpi melihat, memelihara, mempunyai mendengar anak, alamat suatu keuntungan akan segera datang kepada anda. Apalagi kalau anda bermimpi mempunyai anak laki-laki. Mimpi melihat anak-anak bermain bermakna akan mendapatkan jodoh.

Anak Kucing
Jika anda bermimpi bersenda gurau atau sedang bermain-main dengan anak kucing, alamat anada tidak usah susah-susah soal kehidupan dan peri laku perekonomian anda, sekali waktu dalam tempo yang singkat anda segera dapat senang. Mimpi melihat atau mengamat-amati kucing yang sedang tidur, alamat ketentraman rumah tangga anda akan tercapai. Sedang anda mimpi dicakar kucing alamat anda sedang diganggu dan atau akan diganggu oleh orang yang sesungguhnya lebih bodoh dari anda.

Anjing
Sedang mendengar atau melihat anjing menggonggong alamat ada seorang kawan, teman, sahabat, kenalan, yang berikhtiar membelokkan anda dalam kejahatan (sesuatu yang berakibat buruk untuk anda). Dan bila anda melihat seekor anjing datang pada anda menggoyangkan ekornya bertanda ana akan dapat menyelesaikan suatu urusan penting dengan segera, dan Jika anda bermimpi merawat seekor anjing atau beberapa rezeki anda akan memuncak gemilang.

Ambruk/Roboh
Jika anda bermimpi beberapa tembok rumah anda sama ambruk atau roboh bertanda tangga rumah tangga anda akan berantakan.

Angin
Jika anda bermimpi angin ribut menyerang rumah, alamat anda sewaktu-waktu akan meninggalkan rumah dan atau kampung halaman.Angin BesarJika anda bermimpi angin bersar Anda akan segera menerima surat dan khabar. Sedang mimpi angin santar alamat anda akan mengalami sakit.Angin lautJika anda bermimpi angin dari laut, alamat negara atau setidak-tidaknya masyarakat anda rusak, dan kalau negara akan timbul peperangan.

Adu
Jika anda bermimpi beradu senjata dengan orang lain atau teman, alamat akan timbul pertengkaran yang anda sendiri tidak mengalami sakit.

Alas
Jika anda bermimpi keluar dari alas atau hutan bertanda anda akan kehilangan uang atau sesuatu yang beharga.

Alam
Jika anda bermimpi bermimpi melihat keindahan alam yang luar biasa alamat anda akan terlepas dari susah dan rugi. Dan kalau anda sedang sakit (tertimpa musibah) akan sembuh seperti sediakala.

Api
Jika anda bermimpi membawa api didalam perahu, bertanda akan mendapatkan keuntungan yang lumayan. Tanah mendadak keluar api bertanda anda akan mengalami gangguan kesehatan. Melihat api dari jauh, alamat akan panjang umur, sedang api itu warnanya hitam, alamat anda akan segera menemukan apa yang anda cari. Bila bermimpi melihat api menyala di dalam rumah bertanda akan mendapat kebaikan dari Yang Maha Kuasa dan bisa juga makna yang terbalik dari itu anda diminta lebih berhati-hati lagi. Mimpi melihat api turun dari langit dan membakar rumahnya sendiri (anda) bertanda akan mendapatkan rezeki atau uang yang banyak. Dan bila mimpi anda sedang memadamkan api bertanda akan dapat menyelesaikan kesukaran yang sekarang dihadapi. Mimpi melihat api di kuburan, bermakna akan berumur panjang.

Asap
Jika anda bermimpi melihat asap, bertanda akan mendapatkan sakit sedang asap yang tidak berapi, bertanda akan ada khabar yang bohong yang akan diterima. Melihat asap hitam keluar dari rumah, menandakan akan dapat sakit. Sedangkan melihat asap berkepul-kepul, alamat segala apa yang dicita-citakan tidak akan tercapai.

Apung
Jika anda bermimpi dalam keadaan terapung (ditengah air) kemungkinan anda dalam berusahan tanpa fundament yang kokoh dikarenakan kurang kuat perhitungannya. Apung (terapung-apung) dalam sugai atau lautan itulah suatu tanda akan gagal dalam usaha. Bermimpi seekor ikan atau terutama ikan duyung sedang terapung-apung dilautan alamat suksenya dalam perkawinan atau perihal cinta.

Awan
Jika anda bermimpi melihat awan putih alamat kebahagiaan dalam perkawinan sukses dalam perdagangan dan kesehatan terpelihara dihari tua. Mimpi awan mendung gelap peringatan anda harus hati-hati, karena segala barang yang disuka. Mimpi awan terlihatnya merah bertanda suatu desa akan ditimpa celaka dan mungkin kampug anda. Mimpi melihat awan menghitam bermakna akan datang satu kesusahan.

Babi
Jika anda bermimpi memotong babi, alamat akan beruntung sekali, dan bermimpi melihat bangkai babi bertanda tidak baik sekali.

Badan
Jika anda bermimpi badan gemuk berarti akan dimuliakan orang dan dijujung tinggi. Dan kalau badan anda kurus tanda sebaliknya. Mimpi badan berdarah bertanda harta akan tahan lama. Dan mimpi badan keluar kutunya, alamat bagi yang susah akan terhibur dan bagi yang sakit akan segera sembuh.

Badak
Jika anda bermimpi melihat badak, bertanda akan mendapat pengaruh besar dalam kedudukan sosial atau perdagangan yang ada pimpin sekarang.

Bajak Laut
Jika anda bermimpi melihat atau ditawan oleh bajak laut, bertanda anda sukses dalam kerja dan mendapat tawaran baik diantara dua pekerjaan dan besar bermanfaat besar. Sedang seorang wanita yang bermimpi ditangkap bajak laut alamat segera kawin atau dapat jodoh.

Baju
Jika anda bermimpi baju anda robek bertanda akan ada berita yang akan buruksekali yang akan menyusahkan jiwa anda. Dan jika anda bermimpi ada sesuatu tindakan yang dilihat anda kurang menyenangkan atau akan menghebohkan masyarakat, menandakan tindaktanduk anda dalam bergaul kurang diperhatikan. Misalkan anda bermimpi ketika seseorang yang anda sukai membuka pakaianya (penutup aurat, seperti jilbab). artinya bahwa upaya anda selama ini dalam mencari perhatian orang itu adalah sia-sia belaka. Kesimpulannya orang yang anda sukai itu ingin menjauhi anda.

Baju Sulaman
Jika anda bermimpi mengenakan baju sulaman memberitakan anak cucu anda atau keponakan anan akan mempunyai rezeki yang datang tiba-tiba.

Sedangkan kalau anda berbaju robek
bertanda segala yang disimpan didalam rumah akan diketahui orang.

Bahaya

Jika anda bermimpi dalam keadaan bahaya, bertanda kehidupan anda yang begitu tentram segera ada yang merusaknya. Sedangkan menolong orang yang ditimpa bahaya, bertanda anda berlaku baik (adil) sesama kawan.

Bahagia
Jika anda bermimpi bahagia bertanda kebalikan, hidup yang anda jalankan harus lebih hati-hati lagi (waspada) Lain halnya kalau anda bermimpikan orang yang bahagia, adalah tanda anda disayangi orang dan diberi kesempatan yang lumayan.

Bayang-Bayang
Jika anda bermimpi melihat bayang-bayang diair atau gelas bertanda anda akan mendapat suatu pekerjaan yang lebih baik lagi.

Bayar
Jika anda bermimpi membayar hutang, berartikan baik sekali tentunya dalam bidang pekerjaan anda. Anda dipercaya oleh majikan yang memberikan kuasa.

Bayi
Jika anda bermimpi menggendong bayi bertanda akan mendapatkan rezeki yang baik. Bila anda melihat bayi lahir anda akan aktif dalam suatu pekerjaan yang tidak disangka-sangka dan tidak ada hubungannya dengan pekerjaan anda yang lampu. Dan jika mimpi melihat bayi dalam kandungan ibu, bertanda orang yang menghalang-halangi usaha anda akan pergi dari anda.Bahan Jika anda bermimpi membeli bahan bangunan bertanda jelas anda akan bersukses dalam usaha yang anda rintis.

Bangkai
Jika anda bermimpi berjumpa dengan bangkai yang sudah berbau sekali, bertand kesusahan akan menimpa anda dalam soal keuangan.

Balkoni
Jika anda bermimpi sedang ada dibalkon, bertanda anda akan bertengkar dengan seorang kawan atau keluarga anda. Dan bila anda ada dibalkon tapi tak dapat melihat apa-apa, bertanda harus berwaspada karena anda akan dicelakakan oleh teman-teman anda dikala andan tidak tahu menahu.

Balon
Jika anda bermimpi melihat balon atau memegangnya bertanda sesuatu yang dikerjakan dan diharapkan akan kurang memuaskan.

Bangku
Jika anda bermimpi sedang duduk disebuah bangku di park, bertanda akan bertemu dengan seorang kawan yang sudah lama berpisah dengan anda. Bila anda sedang sibuk bekerja disebuah bangku, bertanda akan mendapatkan penghargaan yang baik dari majikan anda.

Bank
Jika anda bermimpi sedang berada didalam bank akan mendapat dan menghadapi kesukaran.

Banjir
Jika anda bermimpi sedang mengamat-amati banjir bertanda anda akan dikaruniai rezeki. Tapi bila anda ditimpa banjir, alamat buruk karena akan kekurangan. Mimpi rumah anda kebanjiran bersirat anda akan capek hati (kesal, dongkol, emosi jiwa).

Bantal
Jika anda bermimpi melihat bantal sulaman bertanda anda akan ditolong oleh orang atasan.

Baca
Jika anda bermimpi membaca buku suci merupakan suatu keuntungan besar. Juga jika mimpi belajar membaca, mimpi mendengan suara orang membaca buku, bertanda pengertian anda akan bertambah.

Batu
Jika anda bermimpi mengangkat batu hendak dibawa pulang kerumah, bertanda akan beruntung besar.

Batu Kerikil
Jika anda bermimpi bermain batu kerikil bertanda kesusahan anda akan berkurang. Dan anda akan bahagia jika anda dibangunkan oleh suara batu kerikil.

Bakar
Jika anda bermimpi membakar hutan atau alas, bertanda daya upaya anda akan berhasil. Terutama dalam soal perkawinan dan percintaan.

Bawang
Jika anda bermimpi memakan bawang, bertanda anda harus hati-hati karena akan dicurangi orang.

Bebas
Jika anda bermimpi dibebaskan dari tuduhan oleh pengadilan berarti anda dapat melumpuhkan segala manusia-manusia yang curiga terhadap anda dan dengan seketika waktu anda bisa kerja sukses lagi.

fAkTa bRuCE LeE...paRT 2

ni plak sejarah id0p bruce lee yg aku jnjikan...hahahaha...
k0rg bace dan phmkan...
mmg pnjang...nk pandai kne rajin bace...lalala~




Bruce Lee merupakan lagenda dalam dunia seni beladiri. Kalau tak kerana jasa2 Bruce Lee, orang putih tak reti nak berkungfu. Boleh dikatakan,Bruce Lee adalah orang yang memperkenalkan kung fu di Hollywood.Pada zaman kegemilangannya, Bruce Lee masih muda. Umur awal 30 tahun.

Beliau belajar daripada semua orang dan sanggup mengajar kepada semua orang.Ini adalah revolusi pada masa itu kerana kesemua mahaguru kungfu hanya mengajar ilmu kungfu kepada orang Cina sahaja, tidak kepada bangsa asing terutama orang2 putih.Bruce Lee ni mencipta sistem tempur bernama Jeet Kun Do, yang mana adalah falsafah beladiri yang bebas menggunakan apa sahaja teknik. Just take whatever useful & good to you, janji boleh menang.

Dalam keghairahan inilah, Bruce Lee mencabar mana2 sahaja mahaguru yang hebat2 pada masa itu untuk test power. Bruce Lee memang hebat. Beg pasir boleh pecah sekali sepak sahaja. Bruce Lee suka cabar orang lain yang hebat2.Antaranya ialah Mahaguru Silat gayong Malaysia, Dato Meor Abd. Rahman

Pada tahun 1973, Mahaguru Dato' Meor Abdul Rahman telah keluar negara untuk melawat saudaranya yang menetap di England. Pemergian beliau diteman ioleh Dato' Syed Ahmad Jamalullail, seorang saudaranya. Dalam perjalanan pulang ke tanahair, pesawat yang mereka naiki telah singgah sebentar dilapangan terbang di Hong Kong. Ketika menunggu penerbangan berikutnya,beliau telah disapa oleh Bruce Lee, pakar Kung Fu dan seni beladiri Jeet Kune Do. Bruce Lee telah mendapat tahu bahawa Mahaguru Silat Seni Gayong, Meor Abdul Rahman telah berada di Hong Kong.

Setelah memperkenalkan dirinya sebagai Bruce Lee, si Raja Kung Fu, Bruce Lee telah mencabar Dato' Meor Abdul Rahman agar bertarung dengannya. Beliau ingin melihat sejauh mana hebatnya seni mempertahankan diri milik orang Melayu yang dinamakan silat itu. Bruce Lee dengan angkuhnya berkata jika Meor Abdul Rahman menang dalam pertarungan itu, silat Meor Abdul Rahman adalah yang terbaik, TETAPI jika Bruce Lee pula yang memenangi perlawanan itu, Seni Jeet Kune Do ciptaannya adalah yang terbaik didunia. Kehebatan Dato' Meor Abdul Rahman rupa-rupanya telah sampai kepengetahuan Bruce Lee.
Sebelum daripada itu, pada tahun 1972,serombongan pakar-pakar Kung Fu Hong Kong telah datang ke Malaysia untuk mencari tokoh-tokoh seni beladiri yang dapat bertarung dengan Bruce Lee. Rombongan pakar Kung Fu ini telah berjumpa dengan Dato' Meor Abdul Rahman di Taiping. Dalam pertemuan tersebut, mereka telah mencabar Dato' Meor Abdul Rahman untuk menunjukkan kebolehan beliau.Dato' Meor Abdul Rahman telah menangkap serta mengunci kesemua enam orang ahli-ahli Kung Fu tersebut. Kemudian, Dato' Meor telah menyuruh ahli-ahli Kung Fu tersebut bertemu dengan murid kanannya pula iaitu Cikgu Ahmad bin Lazim.

Memandangkan Bruce Lee masih muda dan mentah, Dato' Meor Abdul Rahman telah menasihati Bruce Lee agar melupakan sahaja niatnya hendak mencuba beliau. Namun, Bruce Lee tetapberdegil juga. Oleh kerana Bruce Lee terus mendesak, maka Dato' MeorAbdul Rahman akhirnya menyahut juga cabaran daripada Bruce Leetersebut. Untuk mengelakkan keadaan daripada menjadi gempar, Bruce Leedan Dato' Meor Abdul Rahman dengan ditemani oleh beberapa orang menujumasuk ke dalam bilik tetamu di lapangan terbang tersebut.

Sebaik sahaja melihat Dato' Meor Abdul Rahman telah bersedia, Bruce Lee pun dengan kepantasan serangan kakinya pun mula mengasak. Setelah beberapa serangan berjaya dielak, akhirnya Dato' Meor Abdul Rahman tiada pilihan lain melainkan bertindak balas dengan melepaskan satu pukulan tangan(Kipas Senandung) yang tepat mengenai rusuk Bruce Lee. Pukulan tangan Dato' Meor Abdul Rahman yang nyata berbisa telah menyebabkan Bruce Lee jatuh tersungkur dan menggelupur kesakitan. Kerana belas kasihan ke atas Bruce Lee, Dato' Meor Abdul Rahman pun menawarkan bisa pukulannya ke atas Bruce Lee menggunakan air yang didoakan dan disapukn kawasan sakit tersebut.

Setelah Bruce Lee pulih daripada kesan pukulan Dato' Meor Abdul Rahman tersebut, akhirnya Bruce Lee dengan rendah diri, mengakui kehebatan Dato' Meor Abdul Rahman dan ilmu silat yang dimilikinya. Tidak lama selepas peristiwa pertarungan BruceLee dengan Dato' Meor Abdul Rahman ini, Bruce Lee dilaporkan telah meninggal dunia di Hong Kong akibat penyakit misteri.(Menurut Daniel Inosanto, murid kanan Bruce Lee, di hari-hari terakhir Bruce Lee sebelum beliau ditemui mati, Bruce Lee giat mengkaji tentang Seni Silat Melayu. Kini tugas Bruce Lee disambung oleh Daniel Inosanto, sebagai satu-satunya pewaris JKD yang ditauliahkan oleh Bruce Lee. DanielInosanto telah memasukkan Silat sebagai sebahagian daripada matapelajaran Jeet Kune Do nya.)


ni aku amek dri salah stu bl0g yg pnah aku lawat...
ternyata byk versi tentang kematian die....
tp sbgai warga m'sia, aku nk k0ngsi bende ni je r...
s0...
j0m r kite blajar silat...
hehehehe...

faKtA bRUCe LeE....buKAn BErUS giGi...atAU SluaR LeE...

bruce lee dan bju feveret beliau...h0la...

aku kipas susah mati aka die hard fan beliau....
aku nk share fakta2 yg mybe k0rg tak pnah nk tau pasal die....
kal0 dah tau, k0rg k0men2 r ye...
hehehe...


1. Bruce Lee ada kecacatan bawaan dimana kaki yang panjang sebelah dan testis yang besar sebelah.

2. Bruce Lee sebenarnya memakai spec mata yg cukup tebal, dan dia menggunakan soft lens. Ternyata di Amerika soft lens sudah ada di zaman itu

3. Bruce Lee bukan 100% Chinese, ibunya Grace Lee adalah mixed chinese & german, jadi Bruce Lee memiliki 1/4 darah Jerman

4. Bruce Lee pertama kali tampil dalam film pada umur 3 bulan. Ia dibawa ayahnya, seorang yg cukup terkenal dalam Chinese Opera untuk tampil pada film pertamanya

5. Dalam suatu lelong dimana sebuah surat tulisan tangan Bruce Lee untuk memotivasi dirinya sendiri berjudul "My Definite Chief Aim" terjual sebanyak US$29,500.

6. Kecepatan pukulan Bruce Lee adalah 1/500 saat dari jarak 1 meter ke sasarannya.

7. Bruce Lee seorang yang sangat kuat, dia dapat melakukan pull up 50 kali dgn satu tangan. Bolo Yeung (aka Chong Li) yang sebegitu besar tidak pernah pun menang gusti lengan dgn Bruce Lee.

8. Bruce Lee dapat melakukan push up dgn satu tangan hanya dgn 2 jari (telunjuk dan ibu jari) dan kadang2 dengan dua tangan menggunakan ibu jari saja

9. Bruce Lee mempopularkan teknik 'one inch punch' iaitu tinju dari jarak 1 inci dlm satu tournament karate, dia mempraktikannya pada seorang juara judo jepun yang memiliki berat 100 kg. Judo jepun itu ditinju dari jarak 1 inci sampai terangkat kedua kakinya jatuh ke lantai. (padan muke...hehehhe)

10. Pada umur 13 tahun Bruce Lee berguru dgn Yip Man (film ip man tu...yg bru gk kuar wyg...) untuk belajar Wing Chun

11. Ada 3 murid Bruce Lee yg pernah memenangi World Karate Champion: Chuck Norris, Joe Lewis dan Mike Stone.

12. Di Amerika Bruce Lee mengajarkan kung fu kepada semua bangsa tanpa pilih kasih, di sebabkan itu dia ditentang oleh perguruan kung fu lain dgn tuduhan membocorkan rahsia Chinese Martial Art kepada bangsa lain. Bruce Lee menerima tentangan itu dan menghajar wakil dari perguruan tersebut dalam masa 3 minit. Menurut Bruce Lee perlawanan itu patut berakhir dlm beberapa saat saja. Mulai saat itu dia berlatih lebih gigih lagi, dan menemukan konsep "Jeet Kune Do".

13. Film Dragon The Bruce Lee Story yg dilakonkan Jason Scott Lee adalah film yang tidak tepat dalam menggambarkan cerita sebenar Bruce Lee. Dlm film itu Bruce Lee ditendang dipunggungnya hingga menjadi lumpuh dan akhirnya duduk di kerusi roda. Dalam kejadian sebenar, kecederaan Bruce Lee disebabkan ia membuat latihan dgn beban yg terlalu berat dan menyebabkan cedera tulang belakang, dan sebenarnya dia tidak pernah pun duduk di kerusi roda.

14. Dalam masa dia berehat akibat dari cedera tulang belakangnya selama 6 bulan, terciptalah buku "Tao of Jeet Kune Do" yg menjadi best seller.

15. Waktu sebelum kematian Bruce Lee, pa qua (sejenis azimat yg dipercaya dapat menghalau semangat jahat) pada rumah Bruce Lee jatuh ditiup angin.


tu r antara fakta yg aku nk k0ngsi....
yg penting, die legend dlm martial art ni...
nnti aku bawakan pendedahan berani cmne beliau tewas...dan maati...
tunggguuu!!!!~

unDAnG2 mEnAriK...sEgAr DAri LaDAnG...


ape yg k0rg tau tentang LAW?yg k0rag ta0 L0YAR BURUK je...hahahaha...kat sini terdapat byk undang2 pelik kt seluruh dunia....renung2kan dan selamat beramal...huhuhuu....


THAILAND :

Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam.

SWISS :

Dilarang berkebun di hari minggu.

SWEEDEN :

Dilarang mengecat rumah tanpa izin daripada kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka.

KOREA SELATAN :

Polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima daripada para pemandu yang ditahan.

SINGAPURA :

Dilarang berjalan (bogel)
Tidak flush jamban setelah buang air di toilet, dikenakan denda.

ada lagi undang2 pelik yang perlu anda baca untuk memecahkan perut anda..haha…baca lagi!

UNITED KINGDOM :

Dilarang menjual sayuran di hari minggu .
Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.

MEXICO :

Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat memprovokasi rakan kerja selama jam kerja.
Dilarang memaki di tempat umum.

AUSTRALIA :

Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.
Dilarang mengenakan spenda Hot Pink di hari minggu.

YUNANI :

Dilarang mengenakan topi di stadium, kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.

KANADA :

Dilarang menempel plaster luka di tempat umum.
Dilarang menyirami tananam di kebun waktu sedang hujan.
Dilarang memanjat pokok.

PERANCIS :

Dilarang berciuman di keretapi bawah tanah.

ISRAEL :

Dilarang memelihara babi di Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati..

di0rang tau beb nate tu kot0r...tu yg diharamkan....


ARIZONA :

Dilarang memandu tanpa kasut.
Dilarang bermain domino di hari Minggu.
Dilarang memakai kumis palsu di gereja.
Hukuman mati dikena bagi sesiapapun yang menaburkan garam di atas rel kereta api.
Dilarang memandu dengan mata tertutup.

ALASKA :

Dilarang mengambil gambar beruang yang sedang tidur.
Dilarang memberi minum bir pada rusa.
Dilarang berjalan-jalan sambil membawa busur dan anak panah.

ARKANSAS :

Suami diizinkan memukul isterinya, tapi tidak boleh lebih dari 1 kali sebulan.
Dilarang memelihara buaya di dalam bathtub.
Wanita yang saling menggoda di tepi jalan, akan dikenakan 30 hari penjara.
Dilarang membawa lembu berjalan-jalan di jalan utama di hari Minggu.

CALIFORNIA :

Binatang peliharaan dilarang dibiarkan berhubungan seks di sekitar lokasi sekolah, taman, dan tempat ibadah.

COLORADO :

Dilarang berdebat dengan polis, kecuali kenderaan anda ditahan olehnya.

CONNECTICUT :

Dilarang mencium isterinya di hari minggu.

FLORIDA :

Dilarang bernyanyi di depan umum sambil mengenakan pakaian renang.
Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6 .
Dilarang memecahkan piring dan gelas lebih dari 3 buah sehari.

WASHINGTON :

Dilarang menyusui anak di tempat awam.

MALAYSIA :

Motosikal wajib memasang lampu pada waktu siang..

agk2 mlm wajib tak?tanye MAT2 RUMPIT..(org kg aku ckp...hehehhe)

ps:aku bngge jd warga MALAYSIA...

TArbAEK!!!!
hehehhe....

iDamANkU!!!!tApi tAK cUkuP dUET lg nk piNAng....


dah lame gk aku tak tulis entry ni...
nk wat camne kan....
aku bz tid0 r....
hahahahha....
aku suke tid0 bukan sebab aku mls....
tp sebab aku nk mmpi ngn objek kegemaranku ni....

tuan2 dan puan2....
terima lah gitar idamanku...
epiphone les paul....
dah lame aku trget gitar ni....
tp miss trget je.....
tak tau r bile aku dapat petik tali temali die....
smbil memainkan lagu2 lullaby sbl0m aku tid0....
hehehehhe....
kal0 k0rg de p0rt2 murah t0k gitar ni, r0ger2 r aku eh....
okey...(gaye seperti LAURA cakap...hehehhe)
adi0z....

b0m gULa...tRY r BEb....heheheh...

videok0rg pnah terpikir nk wat b0m x?
kali ni aku bawakan khas t0k k0rg care wat bomb....
mudah je beb....
bahan2 ley dapat kt umah je....c0ntohnye gule....
hehehhe.....
tp....
jgn wat tmpat terbuka....
nti mrh jiran2 k0rg.....
hahahahaha....


nk tgk lg?k0rg search kt youtube 'sh00ting eggs pr0ducti0n...
berlmbak vid2 co0l t0k k0rg tiru...
hehehehe....gud luck!!!

fAkTA hAiwAn......aGUnGnyA ciPtAAn tUhAN....

hid0p kite tak lgkap tanpe haiwan kn....
diNATANG (aku nk guna diORANG...tp tak kne r ...hehehehe) ni byk btol keistimewaan n kehebatan yg kite tak tau.....
takpe2...
kali ni aku bawakan fakta2 menarik tentang haiwan k....



Semut boleh mengangkat 50 kali ganda dan menarik 30 kali ganda dari berat badannya.


Kelawar selalunya membeluk ke kiri apabila keluar dari gua.


Hanya .016 mg toksin yang dikeluarkan oleh "Poison Frog" (katak beracun) boleh membunuh 180-paun manusia


Seekor lebah perlu menghisap 4,000 kuntum bunga untuk mendapatkan satu sudu besar madu.


Kambing mempunyai anak mata yang berbentuk segi empat tepat.


Burung unta mempunyai kaki yang terpanjang. Kakinya boleh mencapai sepanjang 1.3m.


Babi betina selalunya mempunyai bilangan puting yang bernombor genap, dan selalunya dua belas.


Lebih 10,000 ekor burung mati setahun kerana merempuh tingkap.


Ayam jantan tidak boleh berkokok jika ia tidak memanjangkan tengkuk sepenuhnya.

Burung belatuk boleh mencatuk dua puluh kali dalam masa satu saat..

Hanya nyamuk betina yang akan gigit kerana protin dari darah diperlukan untuk pengeluaran telur.


Gigi tupai akan tumbuh berterusan. Gigi kacipnya boleh tumbuh sepanjang enam inci setahun, tapi masih pendik kerana penggunaan yang kerap.


Tidak ada 2 ekor zebra yang mempunyai tanda yang sama.


Labah-labah mempunyai hidung dikaki
yang boleh mengesan bau yang berkemungkinan mangsa, pemangsa atau pasangannya.


Tanduk badak sumbu dibuat dari bulu yang dipadatkan.


Manusia mempunyai lebih kurang 600 otot; tapi ulat bulu ada lebih 4,000!! Hairan tak?


Tiram boleh bertukar dari satu jantina ke jantina yang lain dan bertukar balik bergantung kepada jantina yang paling baik untuk mengawan.

Seekor cicak kecil boleh memanjat dinding yang tegak, melekat dengan badan terbalik atau melekap atas kaca yang di bergilap tanpa perlu menyedut, guna cairan melekit, kuasa elektrostatik atau geseran . Malah cicak menggunakan bulu di kakinya dan pergerakan "peeling" untuk membentuk "intermolecular bonds" dengan permukaan dimana ianya berjalan.

suRaTaN aTaU kEbeTuLaN.....


k0rg knal tak 2 org mamat ni....
tak pe r...
aku gta0...pengetahuan am....
hahha....
yg kiri name die kennedy n kanan ni linc0ln...
tp tu tak penting....
fakta2 sal di0rg ni wat aku pening...
hmmmm.....


ni antara misteri2 kematian di0rg...

Abraham Lincoln terpilih sebagai anggota Kongres pada tahun 1846.
John F. Kennedy terpilih sebagai anggota Kongres pada tahun 1946.

Abraham Lincoln terpilih sebagai Presiden Amerika pada 1860.
John F. Kennedy terpilih sebagai Presiden Amerika pada 1960.

Nama Lincoln dan Kennedy sama-sama terdiri dari tujuh huruf.
Keduanya sama-sama mengambil berat masalah hak-hak sivil.

Isteri kedua-duanya sama-sama kehilangan anak di Rumah putih.

Keduanya di tembak pada hari Jumaat. Kedua-duanya ditembak di kepala.

Setiausaha Lincoln bernama Kennedy. Setiausaha Kennedy bernama Lincoln.

Kedua-duanya dibunuh oleh penduduk dari Wilayah Selatan.
Kedua-duanya digantikan oleh orang Wilayah Selatan.

Pengganti mereka bernama Johnson.
Andrew Johnson, yang menggantikan Lincoln lahir pada 1808.
Lyndon Johnson, yang menggantikan Kennedy lahir pada 1908.

John Wilkes Booth, pembunuh Lincoln lahir pada tahun 1839.
Lee Harvey Oswald, pembunuh Kennedy lahir pada tahun 1939.

Nama kedua-dua pembunuh terdiri dari tiga nama.

Nama kedua-dua pembunuh tersebut sama-sama terdiri dari 15 huruf.

Booth tertangkap di sebuah gudang setelah berupaya memboloskan diri dari sebuah pawagam.
Oswald tertangkap di sebuah pawagam setelah sebelumnya berupaya memboloskan diri dari sebuah gudang.

Booth dan Oswald dibunuh sebelum mereka diadili.

Dan ini yang paling unik?..

Seminggu sebelum Lincoln ditembak, ia berada di Kota kecil Monroe, di wilayah Maryland.
Seminggu sebelum Kennedy ditembak, ia berada bersama Marylin Monroe.

pelik kan....paling pelik lg...yg dua2 org ni tak knal aku...hahahahhaha...
gurau je...lalallala~

mAta yG KuAT tiPu....

segi empat yg memningkan....
aku saje nk k0rg pening skali...
hahahaha.....
ni agk kreatif...
mls nk ckp byk...
k0rg tenung r smpai juling...

ni salah satu ilusi mata yg femes....
pe yg k0rg nmpak....
gmbr ni menunjukn gambar pmpuan muda n pmpuan tua...
tak nmpk?
tak lame r tu....
hahhahaa....

kugilaSIGNBOARD....

ni sengal tahap dewa...
dah ta0 b0ard tu tajam, tak yah r wat...
aku bt0l2 pening r tgk bende ni...
h0pe k0rg tak mati memikirkannye...
hahahahaha....




ni first time aku dgr....
dah mati pun kene denda gk...
h0la....
seb bek kt cini takde cmtu...
hahahha....



gamBAr2 meNaRik t0k k0RAng....



hahaha....
aku nk k0ngsi website t0k k0rg jadi femes...
mybe k0rg dah de yg tau...
tp pe aku kesah...
hahahaha....


juz check di website: http://www.photofunia.com/

anTAra FAktA dAn AutA....

1. Kondominium tidak ada kena mengena dengan kondom. Tetapi di kondominium kita boleh dapat banyak kondom terpakai.

2. Aurat dan urat adalah dua benda yang berbeza. Namun begitu, apabila melihat perempuan yang mendedahkan aurat, urat lelaki akan krem di sesetengah kawasan.

3. Kuih tat enak di makan. Tapi apabila kita makan lapan keping kuih tat, kita mungikin dituduh mencarut. Kalau tak percaya,cuba kira satu tat, dua tat, tiga tat, sampai lapan.

4. Laksamana adalah jawatan besar di dalam kesultanan Melayu Melaka. "Laksa kedah" pula adalah contoh jawapan kalau orang tanya kita "laksa mana ni?"

5. Barbeque adalah makanan yang enak. Namun begitu 'babi queue' haram dimakan oleh orang Islam.

6. Sesetangah orang memanggil cili sebagai cabai. Tapi kalau mulut nak kena cabai, cuba la cakap 'cibai' kat depan orang tua-tua.

7. Membuat tahu sumbat sungguh meletihkan. Lebih letih lagi kalau orang lain hanya tahu nak sumbat je tahu sumbat dalam mulut.

8. Si Bosia dan Bojan dipandang hina oleh masyarakat. Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.

9. Bermain bola keranjang memang meletihkan. Bermain di ranjang juga boleh meletihkan.

10. Allahyarham P.Ramlee tak pernah dapat Lesen P sebab baru diperkenalkan. Penyanyi pop yeh yeh L.Ramli mungkin pernah dapat lesen L. Tapi Allahyarham A.Ramlie tak pernah dapat lesen A sebab tak ada.

11. Ramai orang lelaki takut kalau-kalau mati pucuk. Tapi tak takut kalau-kalau mati esok. (Mesej berunsur dakwah.... Sila duduk tahiyyat akhir...hahahahha)


uJi IQ nGn s0alan2 bernAs Ni....paRt 2 r beb....

ni s0alan aku kumpul kt radi0 n kat mane2 yg aku pnah d0ngar...myb de yg k0rg pnah tao....
xpe...yg penting kite uji IQ level kita....okEy...selamat mencuba...hahahha




Ha...cuba teka....jgn pikir yang bukan-bukan
tau!!!!!!!!!!!!!

1) Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk

2) Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai

3) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais

4) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki

5) Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik

6) Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol

7) Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?

8) Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climax pegang buah

9) Ahmad bin Abu, kambing bin apa?

10) Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

Jangan lihat jawapan nya dulu















ini jawapannya:-

1) Masukkan benang dalam jarum

2) Bas sekolah lah, the only bas pegi sekolah

3) MILO AIS

4) Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkat
sebelah aje.

5) Lampu stadium kalau ada 'game' dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada 'game' dia padam

6) Semut yang matanya BENGKAK

7) Motorsikal......sebab dia pakai tongkat

8) Panjat pokok kelapa

9) Kambing binATANG

10) Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR

uJi IQ nGn s0alan2 bernAs Ni....

ni sebahagian soalan t0k uji level IQ k0rang....
next time aku bg yg killer pnyer....
hahahahaha......

Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. HA.. Ape2??
Jawapan: semut hitam tengah berjogging.. huhuhu

Teka-teki: Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung?
Jawapan: Seluar dalam ler.. haha

Teka-teki: Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?
Jawapan: Kuih lepat liat la sebab kapal terbang sampai langit je, tapi kuih lepat sampai lelangit!

Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah.. wawawa!

Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Teka.. teka.. kalo terer!
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, guna cangkul lar hue hue hue!!

Teka-teki: Bulu bertemu bulu kulit bertemu kulit makin tambah rapat makin nikmat rasanyer!
Jawablah kalau bijak sangat!
Jawapan: Haah.. mulalah otak kuning, MATA lah jawapan nyer..!

Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan: Koboi naik kuda bawak ayam.

Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: lilin masa sambut EPI BESDAY

Teka-teki: Scorpion kaler apa?
Jawapan: Kala jengking lah.. senang pun takleh nak jawab!

Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani

Teka-teki: Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???
Jawapan: Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!

Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
Jawapan: Sebab tak hujan aduhai! Dahlah malaslah nak tanya lagi soalan bebudak pun takleh nak jawab!!

kaNak2 sEmAkiN biJAk r....

aku tak tau nk ckp pe....
knk2 mkin maju..
camne ley terpikir nk tulis fuck..ad0yai...
salah sape ni...
yg pnting bukan salah ibu ngndung....
salah bapak dot dot dot...
k0rg pikir r sampai muak...
hahahaha...

luahAn atiKu....

nampaknye....
die semakin membesar....
satu petanda yg bek...mungkin pade orang len...
tp bukan pade aku....
aku taktau ape salah aku smpai jd cmni....

mkin besar dri ari kehari....
buntu diriku memikirkn mu yg semkin berubah...
tidak lg kelihatan aset yg dibanggekan...
muncul pula lipatan2 yg menjengkelkan...
tapi ku tak bisa mengubah...

die muncul lg....
tiap kali aku cuti...
die muncul lg....
meniti ari2 cuti...

aku tak mahu kau digelar porch beg....
aku tak mau k0 menjadi kantung syiling....
yg ku mahu hanya sekeping kertas....
yg bisa kulipat 6...

jgn smpai dirumu dicela....
kelak diriku juga kan terasa...
wahai per0t...
kmbalilah ke jsad mu yg dulu...
huhuhu...



dedikasi khas wat perutku yg mmbesar semasa cuti....
ad0i!!!!!



zApErS!!

k0nfrAntAsi miNdA LoGikAL

aku ini insan lemah...tapi kudrat ku bisa mengubah segala...fantasi itu memang indah...tapi jangan jadikan yang realiti itu fantasi....